Naturally Playful® Sand Table™

step2 Naturally Playful Sand Table
step2 Naturally Playful Sand Table
step2 Naturally Playful Sand Table
step2 Naturally Playful Sand Table
step2 Naturally Playful Sand Table
step2 Naturally Playful Sand Table
step2 Naturally Playful Sand Table
step2 Naturally Playful Sand Table
step2 Naturally Playful Sand Table
step2 Naturally Playful Sand Table
step2 Naturally Playful Sand Table
step2 Naturally Playful Sand Table
step2 Naturally Playful Sand Table
Play Video

Naturally Playful® Sand Table™

$69.99 $64.99

+$5.99 shipping (via FedEx)

Sensory sand play is fun with friends and our Naturally Playful® Sand Table™!

Read More

Notify Me

IS THIS A GIFT? DON'T SPOIL THE SURPRISE!
This item ships with an image of the product on its outer packaging.

You might also like

Rated 2 out of 5 by from Beware! It leaks! We recently purchased this sand table for our 3 yr old, as she loves to play with sand, but were disappointed in it very quickly. We placed it on our deck with the lid securely attached, but after 1 night of rain, the entire inside is filled with water and the sand is ruined! There's no place for the water to go, so we now have to dump the entire thing. I've contacted Step 2 directly and was told by their Customer Service Rep that there's nothing they can/will do and she suggested we try putting silicone around the holes where the cable goes through. Just another poorly created product that the manufacturer continues to make money off of!
Date published: 2007-09-18
Rated 2 out of 5 by from Great idea, but frustrating flaw The sand table would be perfect for my grandchildren, except that it fills with water every time it rains, then algae and mold grow in the sand unless I constantly empty water and air it out. I'm very disappointed in that particular aspect. It seems strange that others report that their sand stays dry. A drain with a screw-in plug might help, or at least make it easier to maintain adequately. I have tried to position the lid to repel rain, but nothing has helped. I have had to replace the sand several times this summer.
Date published: 2007-08-23
Rated 4 out of 5 by from Nice sandbox, but could be better This is a very nice sandbox. The kids really like it and it keeps them cleaner than a sandbox they sit in. It would be nice if it had adjustable heights. My five-year-old daughter has to bend over quite a bit to play in it and if I put a chair up to it her legs do not fit underneath. I would like to be able to make it higher. I also thought it was going to be deeper to put more sand, but there is adequate room. I hope step two comes out with a sandbox for a little bit bigger kids. This one seems more suited for 1 to 3-year-olds.
Date published: 2012-08-20
Rated 4 out of 5 by from Great product, little upkeep Great sand table. Great hight, perfect depth. For those that complain about the water:1) Yes, some water gets in. Ours has been through multiple tropical storms, the sand got very wet but it wasn't a disaster/water table situation.2) mold/mildew will grow regardless of whether it's super wet or just humid and closed up. If you've got mold, you don't have it open enough. (This also means you probably have to throw the sand out for the winter unless it's frozen). Solution: Play more!So, if it's too wet, leave it open. Frankly, we had to water ours to keep the dust down many more times than letting it dry out.I couldn't be happier but I took off a star because it may not be best for those who wouldn't use it all the time (e.g. grandparents, etc) unless you lived in an arid climate.
Date published: 2008-09-16
Rated 1 out of 5 by from Sand table?? More like WET sand table The top of this table is not designed well and I'm not sure why this got past toy testing and has made it onto the sales floor. The lid does NOT keep water out and the sand is wet wet wet. It takes a VERY long time to dry the sand out, so it's almost always wet. Very disapointed, we are pretty frugal and this was a big splurge for our daughters first birthday. I have tried to use silcone to seal the holes near the holes where the water gets in like a previous poster suggested, but that has not worked.
Date published: 2008-05-22
Rated 3 out of 5 by from Great table but rain gets in... This table is lots of fun albeit a bit messy but what do you expect when you put sand and a 3 and 2 yo together:) Easy to assemble. My major complaint is that the cover does not keep rain out at all. I called the company and they said the top was redesigned due to new government guidelines so it is not air tight. I think there must be a way to design a better top in line with the guidelines and I am going to gerry rig something myself so I don't have to dump the water out ever time it rains. Wish me luck!
Date published: 2009-07-02
Rated 4 out of 5 by from Kids are loving it! Assembly took all of about one minute - the legs just snapped on and it was ready to go. We put it in the backyard, added sand and let the kids go. It was a bday gift for our 2 yr old and she is very protective of it already! Description says it will hold up to 80 lbs of sand, but we've discovered that a 50 lbs bag works just right. It doesn't overflow but allows for the lid to go on top and close properly. (It was tested out the first night we had it. A huge rain storm came thru and the next day there was no water inside whatsoever!!)
Date published: 2007-04-19
Rated 1 out of 5 by from Not a good table! I am so disappointed in this table! We bought it for my son who loves to play in the sand! We put it on our deck where it does not get a lot of rain but after the first rain the sand was SOAKED and the table was holding water! It was very sad and frustrating! We should have gone with a different company! I would not recommend this table if you are planning to use it outside (like most people do) or if you do you should bring it in any time it rains!
Date published: 2011-05-01

I can not get legs to pop on

Asked by: Candy
Please contact our Consumer Service team at 1-800-347-8372, Monday - Friday. Please have your product close by during your call so that we may quickly assist you to answer your question.
Answered by: Step2 Staff Member
Date published: 2021-03-16

When will this be back in stock or is it discontinued 

Asked by: Bridgett
Thank you for contacting The Step2 Company. We apologize but we are currently out of stock and backordered on this item and several products. We are now running limited production as we were previously shut down due to the COVID-19 environment and unable to produce at that time. Our current production has been limited due to social distancing guidelines. We do not anticipate having this item & other products back in stock until late mid– late December. Please note this is an estimate as the timing could move back again based on demand, production schedule and retailer commitments. Please note that this product and many others may not be available on our website and only available and sold by Walmart or Amazon. Continue to check our website daily for availability and updates.
Answered by: Step2 Staff Member
Date published: 2020-12-09

Will this be back in stock anytime soon?

Asked by: Heather
We apologize but we are currently out of stock and backordered on this item and several products. We are now running limited production as we were previously shut down due to the COVID-19 environment and unable to produce at that time. Our current production has been limited due to social distancing guidelines. We do not anticipate having this item & other products back in stock until late mid– late December. Please note this is an estimate as the timing could move back again based on demand, production schedule and retailer commitments.
Answered by: Step2 Staff Member
Date published: 2020-11-25

Is this item available & not able to get it into shopping cart. Thank you!

Asked by: JoAnn
This product is now available for purchase.
Answered by: Step2 Staff Member
Date published: 2020-08-07

I cannot get the legs in and had three different people try, what s the deal

Asked by: Sunny side
Unsure, our legs popped in with no issues at all.
Answered by: ChaosCoordinator0917
Date published: 2020-07-18

I can not get the legs to fit in the slot? What do you suggest? Is there a trick?

Asked by: Julie S
I put silicone spray around the hole and the round top of the leg. Had to put a thick cloth on the leg and with a wide top hammer pounded it in!
Answered by: Grandma
Date published: 2020-06-16

The lid for this sand box went missing. How would I go about obtaining a new lid? It's not on the replacement part list.

Asked by: Frank23
I would try to contact step2 maybe they can help..
Answered by: Jenn
Date published: 2020-05-21

My table has water in the legs, sloshing around but inaccessible. How do I get the water out?? Can I remove the legs somehow to drain them? Please help!

Asked by: Mallie
Please contact our Consumer Service Specialists at 1-800-347-8372 Monday through Friday, 8AM -5PM Eastern Standard Time and we will be happy to help you.
Answered by: Step2 Staff Member
Date published: 2020-09-12